Best Ever, Tolong Klik Sini!

Tuesday, January 15, 2013

Listen, Listen, Listen, Forum SW1M UUM Menghina Mahasiswa

 
Forum yang bertajuk "Seiringkah mahasiswa dan politik?' telah diadakan di Universiti Utara Malaysia (UUM) Sintok, Kedah pada 8 disember 2012 yang lalu dianjurkan oleh Pertubuhan Suara Wanita 1 Malaysia (SW1M).

Barisan ahli panel Puan Sharifah Zohra Jabeen, Encik Peter Yap,Encik Gulam Muszaffar Gulam Mustakim dan Encik Mazli Mutazam. Moderatornya Saudara Ku Amirul Aziz Ku Seman.

Jumlah peserta yang hadir mengikut apa yang telah didaftarkan mencecah angka 2300 Penyertaan.

Namun begitu meskipun forum tersebut bertajuk "Seiringkah mahasiswa dan politik?'.. apabila Mahasiswa yang hadir tidak sehaluan dengan penganjur inilah yang terjadi..

Video bermula dengan para Mahasiswa berikrar untuk menentang budaya songsang, ‘Perosak Bangsa’, ‘Menentang demonstrasi jalanan’, ,Penghancur keamanan’,’Menentang anasir luar yang menjadi barah perosak anak-anak bangsa’.

Mereka juga berikrar untuk menyokong ‘Keamanan’, ‘Keharmonian’ dan kesejahteraan bersama rakyat Malaysia berbilang bangsa tanpa campurtangan pihak ketiga.

Video kemudiannya menunjukkan seorang Mahasiwa Bawani KS, yang bangun untuk mempertahankan himpunan BERSIH dan mempersoalkan kenapa Malaysia tidak boleh menyediakan pendidikan secara percuma berbanding beberapa negara luar.

Sebelum Mahasiswa tersebut menyelesaikan hujahnya muncul Pengerusi Suara Wanita 1Malaysia (SW1M) Sharifah Zohra Jabeen Syed Shah Miskin dihadapannya sambil berkata "Listen, listen, listen, listen..." dan merampas microphone yang berada di hadapan Mahasiswa itu.
 
Tahukah anda siapa Sharifah Zohra Jabeen yang begitu angkuh dan sombong ini??.. lihat apa jawatannya..
 
Jika ingin melihat video penuh kejadian ini, silalah cari di Youtube :)

No comments:

Post a Comment