Best Ever, Tolong Klik Sini!

Thursday, December 24, 2009

Michael Shumacher ke Mercedes GP

Juara dunia Formula Satu (F1) tujuh kali, Michael Schumacher akan membuat kemunculan semula tahun depan.

Legenda F1 itu telah menandatangani kontrak selama setahun bersama Mercedes GP, sekali gus menamatkan tempoh persaraannya selama tiga tahun.

Pengumuman tersebut dibuat 11 hari sebelum Schumacher menyambut hari lahirnya yang ke-41 pada 3 Januari depan dan kehadirannya itu menjadikan dia pemandu tertua dalam F1 tahun depan.

Schumacher berkata: "Motivasi yang saya terima sangat mendatar. Saya menerima panggilan daripada Ross (Brawn, ketua pasukan) pada awal November dan bertanya sama ada saya mahu berlumba kembali.

"Ross juga memberitahu pasukan Mercedes akan turut terlibat. Saya tidak pernah meninggalkan trek perlumbaan dan selepas tiga tahun bersara, saya masih boleh merasai semangatnya sehingga sekarang.

"Selepas puas berjinak dengan perlumbaan motosikal, saya kini bersedia untuk menghadapi perlumbaan sebenar," kata Schumacher.

Schumacher sebelum ini dilihat mahu kembali semula dengan pasukan Ferrari pada musim panas lalu untuk menggantikan Felipe Massa yang cedera, namun dia menarik diri selepas kecederaan tersebut bukan satu masalah besar untuk Massa berlumba semula. - Agensi

No comments:

Post a Comment