Best Ever, Tolong Klik Sini!

Wednesday, December 23, 2009

Tindakan Berani dan Terpuji!!

Ketua Penerangan Pemuda Pas Kelantan, Dr Rosli Allani Abdull Kadir semalam melepaskan semua jawatan beliau di dalam parti demi kepentingan parti itu selepas sehari akhbar menyiarkan laporan perintah mahkamah terhadapnya supaya bermufarakah (tidak tinggal bersama sementara) dengan isterinya, Ilyani Mohd Nor, 30 kerana dokumen perkahwinan mereka diragui.

Katanya, peletakan jawatan itu berkuat kuasa serta-merta demi menjaga nama baik, integriti dan persepsi masyarakat terhadap Pas.

“Walaupun saya yakin saya berada di pihak yang benar namun demi menjaga nama baik, integriti dan persepsi masyarakat ke atas Pas.

“Saya juga telah meletakkan jawatan di dalam keraja:an sebagai Pegawai Khas Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan, Datuk Husam Musa di atas kesedaran yang sama sebelum ini.

:“Saya meminta pihak media supaya tidak mensensasikan berita ini dengan mengaitkannya dengan jawatan saya di dalam Pas,” katanya pada satu sidang media di sini, semalam.

:Rosli Allani berkata, beliau telah memberitahu Ketua Pemuda Pas Kelantan, Abdul Latiff Abdul Rahman, berhubung hasratnya itu surat peletakan jawatannya akan dihantar kepada Dewan Pemuda Pas Kelantan dalam masa terdekat.

“Saya masih lagi kekal dan setia sebagai ahli Pas. Berhubung masa depan di dalam politik, saya menyerahkan sepenuhnya kepada pertimbangan pucuk pimpinan dan ahli untuk menentukannya kelak. Saya juga memohon maaf jika masalah peribadi saya ini sedikit sebanyak telah mencalarkan imej dan mendatangkan masalah kepada Pas,” katanya.

Mengenai perancangan masa depan, Rosli Allani belum memutuskan sama ada meneruskan kerjayanya sebagai doktor perubatan atau menceburi bidang lain.

No comments:

Post a Comment