Best Ever, Tolong Klik Sini!

Tuesday, November 9, 2010

Kempen PKR 2010 Dikuasai Pemimpin Rakus!

Terdapat banyak kepincangan yang boleh dilihat dalam pemilihan keADILan 2010. Dari kempen burukkan kawan kepada kertas undi.

Jika dilihat ahli juga JPP sendiri masih lagi minima dalam 1 Ahli 1 Undi. Masih belum terlambat untuk JPP menghantar terus ke peti surat ahli menerangkan prosedur perjalananan dan bagaimana PKR cuba untuk menjadi parti demokratik sepenuhnya dengan perubahan besar ini. Mungkin dimasa akan datang ahli diterangkan dahulu proses pengundian keseluruhan dan lebih baik pemilihan diadakan serentak diseluruh negara. Cuma mungkin mobilasi menjadi halangan. Hakikatnya PKR telah menjadi juara dengan proses ini mendahului lawan juga kawan. tabik untuk parti muda ini.

Perjalanan kempen ahli untuk menjadi pemimpin dilihat buruk.... sangat buruk.... ahli bawahan tertanya-tanya siapa lawan sebenar mereka ini. Tampak jelas kuasa dan pengaruh adalah sasaran mereka malah lebih aula bagi mereka dari menjatuhkan umno dan barisan nasional. Malahan bagi sesetengah pemimpin sanggup menongkah arahan parti bersahabat dengan media lidah jahat untuk berkempen memburukkan parti sendiri. Apa sebenar dalam fikiran mereka ini?

Kala ini, Anwar pula menjadi sasaran. Sejarah 2008 malahan seawal 1998 Anwar adalah ikon rakyat menolak kerajaan zalim. Bermula dari barisan alternatif dan kini Pakatan Rakyat, Anwar bisa menyatukan mereka yang bertingkah untuk memfokuskan menentang kerajaan maha zalim. Tapi hanya kerana kuasa dalam parti, parti baru harapan perubahan rakyat kebanyakan, Anwar diburukkan rakan sendiri yang rakus dan lupa akan sejarah. Bagaimana boleh diterima akal, Anwar diminta untuk berhenti dari arena politik? oleh ahli baru??

Lebih baik Parti Keadilan Rakyat kalah pilihan raya akan datang dari punyai pemimpin yang rakus memimpin negara! Macam sama dengan umno saja!

No comments:

Post a Comment