Best Ever, Tolong Klik Sini!

Friday, November 20, 2009

Hanya RM2.00 Untuk Tok Guru Nik Aziz Menunaikan Haji


Sebak dada kita melihat pihak musuh politik berterusana menyerang peribadi Tok Guru. Lepas satu peristiwa satu lagi ditimpakan ke atas bahu Tok Guru. Sedih hati kita melihat susuk kecil ini menanggung bebanan yang sangat berat. hanya Allahlah tempat Tok Guru mengadu kerana Tok Guru tidak mahu rakyat risau melihatnya.

Sikap angkuh pemuda umNO diselar dalam hal penajaan haji Tok Guru. Begitu banyak rasuah yang berlaku disekeliling pimpinan mereka, tajaan Tok Guru yang ikhlas dan dikhabarkan secara terbuka menjadi fokus mereka. SPRM juga dengan cepat menyiasat perkara ini walaupun pelbagai lagi laporan rasuah besar telah diaukan. Ini adalah tuduhan terpilih dan hanya umNO lah dilihat layak untuk menjadi jaguh kampung sebegini.

Selama 19tahun Tok Guru Nik Aziz menjadi Menteri Besar sebuah negeri yang miskin, masih boleh kita lihat tidak seinci pun kehidupan Tok Guru berubah. Lihatlah disekeliling Tok Guru, rumahnya masih sebegitu, tiada pengawal, masih tawaduk dan tidak membazir. Dihormati kawan dan lawan. Dipercayai teman dan musuh sendiri.

Berbeza dengan Menteri Besar yang lain yang seringkali dilihat boros dan menghabiskan harta awam. Ada seorang Menteri Besar sebuah negeri yang hanya menduduki kerusi terbabit selama 8tahun sudah mampu membina rumah bernilai RM24juta. Di mana hati pabila rakyat masih miskin dan berpayah mencari seringgit?

Disinilah kita patut bangun dan membantu Tok Guru yang disayangi. Marilah kita manyumbang tidak banyak hanya minima RM2.00 seikhlas yang mungkin. Dengan demikian dapatlah serba sedikit pahala membantu seorang yang alim ulama menunaikan haji. Klik disini untuk menyumbang kepada Tok Guru Nik Aziz

No comments:

Post a Comment